Сайтът на "24 часа" по-голям с близо 40% спрямо миналата година, мобилният - с 46%

Сайтът на "24 часа" по-голям с близо 40% спрямо миналата година, мобилният - с 46%

24chasa.bg остава най-големият новинарски портал в България. Всички сайтове на Медийна група България имат двуцифрен и трицифрен ръст през 2018 г.

38,48% ръст при уникалните посетители има сайтът на "24 часа" за 2018 г., в сравнение с 2017 г., показват обобщените данни от метричната система Gemius за септември.

За периода 24chasa.bg отново е най-големият новинарски партал, изпреварвайки убедително конкуренцията (виж таблицата). През 2018 г. всички сайтове на Медийна група България имат двуцифрен и трицифрен ръст спрямо миналата година.

Най-важната причина за неспиращия ръст на 24chasa.bg е уникалното съдържание, произвеждано от професионални журналисти, както и марката на медията, която е символ за качествена журналистика.

Над 212 000 читатели са отбелязали, че харесват съдържанието на 24chasa.bg, показват данните от неговата фейсбук страница. За разлика от други сайтове, всички "лайкове" във фейсбук страницата ни са реални, няма купени, така както няма и платен трафик. За това благодарим на верните си читатели, някои от които са с нас вече 27 години!

Потвърждение за читателската лоялност е фактът, че последователите на "24 часа" във фейсбук (follows) са над 207 000 - те са избрали доброволно да получават всяко съдържание, което "24 часа" поства на фейсбук страницата си.

Качествената и модерна журналистика е запазена марка на най-влиятелния всекидневник в страната, затова читателите му продължават да го харесват и предпочитат. Устойчивият модел и високи стандарти на марката „24 часа” заслужено превърнаха онлайн изданието www.24chasa.bg в най-големия новинарски сайт в България, чийто трафик се дължи на авторски материали, подготвяни денонощно от екип професионални журналисти.

Готови сме да докажем с пълни статистики откъде идва трафикът към сайта ни от самото му създаване преди 9 години - досега. 

Всички сайтове на Медийна група България са регистрирали значителен ръст през септември, показват пълните данни на Gemius.

24chasa.bg е имал 1 303 330 уникални посетители през периода. 337 784 са чели онлайн "24 часа" на своите настолни компютри, а  1 037 377 - от своите мобилни устройства. За периода са отчетени 17 109 578 импресии.

Реално читателите на "24 часа" онлайн са повече, защото Gemius измерва само българския трафик, а всеки пети в 24chasa.bg, както и в мобилния  m.24chasa.bg, влиза от чужбина.

В статистиката на Gemius влизат и читателите на "24 часа" в Instant Articles - 24chasa.bg e и една от първите български медии, които създадоха в началото на 2017 г. съвместна новинарска платформа с Facebook, където вече има над 40 000 читатели всеки ден.

Gemius oтчита и най-новата аудитория на "24 часа" - от аналогичната новинарска платформа AMP, която създадохме с Google, където вече четат средно 40 000 уникални потребители всеки ден, които в пикови дни надминават 115 000.

Равносметката за септември за сайтовете от Медийна група България е следната: 24chasa.bg е с ръст 38,48% на годишна база. Мобилният сайт на "24 часа" - m.24chasa.bg e пораснал  с 45,97% на  годишна.

Сериозен е ръстът и при останалите ни сайтове: 168chasa.bg - 21,25% на годишна база, bgdnes.bg - 4,88% на месечна и 86,35%% на годишна, m.bgdnes.bg - 13,39 на месечна и 275,16% на годишна, bgfermer.bg - 17,53% на годишна база, dotbg.bg - 117,36% на годишна, mila.bg - 8,27% на годишна база, hiclub.bg - 52,96% на годишна база, 24zdrave.bg - 209,87% на годишна, m.24zdrave.bg - 2745,46% на годишна база.

В края на 2017 г. "24 часа" постигна друг сериозен успех - интернет гигантът Google реши да финансира със 100 000 евро неговия дигитален проект Smart24chasa - иновативна новинарска платформа за създаване и монетаризиране на съдържание. "24 часа" спечели финансирането от Google в конкуренция с 685 проекта от 29 държави. Проектът се изпълнява и ще заработи в началото на следващата година.

За сериозния ръст в сайта на "24 часа" през 2017 г. има три основни причини:

1. Направихме редизайн на мобилната версия и я обогатихме с още съдържание, включително много видео. Сега мобилната версия на сайта не се различава много визуално от десктоп версията, но зарежда съдържанието по-бързо и е много по-удобна за ползване от мобилно устройство, включително само с една ръка (виж видеото).

2. Създаването на съвместните платформи с Facebook - Instant Articles и с Google - AMP.

2. Глобалната тенденция е до съдържанието да се стига все повече от мобилни устройства. При повечето големи световни новинарски сайтове съотношението мобилни-десктоп потребители е от 50 на 50 до 70% в полза на мобилните версии. 

"24 часа" остана една от малкото медии в България, които се издържат от реклама, продажби и организиране на събития и не разчита на български или чуждестранни донори.

Към момента съдържанието на "24 часа" и на другите издания от Медийна група България се разпространява през над 50 онлайн канала.

Най-много  медийни канали  има брандът „24 часа” – общо 10, между които десктоп и мобилни сайтове, фейсбук, вайбър и туитър канали, както и други мултимедийни платформи.  

Висши мениджъри , студенти и преподаватели от колежи и университети, компютърни ентусиасти и хора, които обичат да пътуват и да се забавляват са водещата аудитория на сайта на "24 часа".

Освен лидер на пазара на печатните издания, „24 часа” е медията с най-стабилна онлайн аудитория, основната част от които са млади, образовани специалисти, висши мениджъри, студенти, любители на компютри и всякаква техника, хора, които обичат да ходят на културни събития, да пътуват и да се забавляват.

Това показват данните от изследване на технологичната компания Crimtan за сайта 24chasa.bg, проведено през миналата година.