Сайтът на "24 часа" с рекорд - 17,15% за януари 2018 г. и 31,12% за 2017 г.

Сайтът на "24 часа" с рекорд - 17,15% за януари 2018 г. и 31,12% за 2017 г.

Нов рекорден ръст по посещения регистрира сайтът на "24 часа" през януари - 17,15%, както и 31,12% за цялата 2017 г. - това показват новите данните на Gemius.

С новия си резултат за януари сайтът на "24 часа" запазва второто си място в класацията на новинарските сайтове, като само 5000 уникални посещения го делят от първия в класацията "Вести", който почти няма свои новини и само препубликува информации от други източници, к ато разчита основно на трафик, прехвърлен от други сайтове в неговата група.

Реално читателите на "24 часа" онлайн са повече, защото Gemius измерва само българския трафик, а всеки пети в 24chasa.bg, както и в мобилния m.24chasa.bg, влиза от чужбина.

Мобилният сайт на "24 часа" има ръст от 19,25% за декември и цели 158% на годишна база, което го прави абсолютен лидер по ръст сред новинарските мобилни сайтове.

Всъщност силният ръст на сайта на "24 часа" като цяло през 2017 г. се дължи основно на скока при посещенията от мобилни устройства - тенденция, която ще продължи.

В статистиката на Gemius влизат и читателите на "24 часа" в Instant Articles - 24chasa.bg e и една от първите български медии, които създадоха в началото на 2017 г. съвместна новинарска платформа с Facebook, където вече има над 40 000 читатели всеки ден.

Gemius oтчита и най-новата аудитория на "24 часа" - от аналогичната новинарска платформа AMP, която създадохме с Google, където вече четат над 40 000 уникални потребители всеки ден.

В края на 2017 г. "24 часа" постигна друг сериозен успех - интернет гигантът Google реши да финансира със 100 000 евро неговия дигитален проект Smart24chasa - иновативна новинарска платформа за създаване и монетаризиране на съдържание. "24 часа" спечели финансирането от Google в конкуренция с 685 проекта от 29 държави.

За сериозния ръст в сайта на "24 часа" през 2017 г. има три основни причини:

1. Направихме редизайн на мобилната версия и я обогатихме с още съдържание, включително много видео. Сега мобилната версия на сайта не се различава много визуално от десктоп версията, но зарежда съдържанието по-бързо и е много по-удобна за ползване от мобилно устройство, включително само с една ръка (виж видеото).

2. Създаването на съвместните платформи с Facebook - Instant Articles и с Google - AMP.

2. Глобалната тенденция е до съдържанието да се стига все повече от мобилни устройства. При повечето големи световни новинарски сайтове съотношението мобилни-десктоп потребители е от 50 на 50 до 70% в полза на мобилните версии.

Най-важната причина за неспиращия ръст на "24 часа" е уникалното съдържание, произвеждано денонощно от професионални журналисти, както и марката на медията, която е символ за качествена журналистика.

"24 часа" остана една от малкото медии в България, които се издържат от реклама, продажби и организиране на събития и не разчита на български или чуждестранни донори.

Към момента съдържанието на "24 часа" и на другите издания от Медийна група България се разпространява през над 50 онлайн канала.

Най-много медийни канали има брандът „24 часа” – общо 10, между които десктоп и мобилни сайтове, фейсбук, вайбър и туитър канали, както и други мултимедийни платформи.

Още един от сайтовете на МГБ – на „Български фермер”, е номер 1 в своя сегмент, показват данните на Gemius за януари, когато сайтът е пораснал с 21,12% и с 43% за 2017 г. Неговото съдържание се разпространява чрез 5 онлайн платформи.

Всички останали сайтове от групата на МГБ имат ръст през тази година, като при повечето той е двуцифрен: 168chasa.bg e с ръст от 15% за януари и 16,24% за 2017, bgdnes.bg e с 18,37% ръст за януари и 13% за 2017, dotbg.bg e с ръст от 51% за януари, mila.bg e с 24% ръст, hiclub.bg със 17,17% ръст, 24zdrave.bg с 34,77% ръст, a mama24.bg с 89,17% ръст за януари и 24,45% за 2017 г.