Условия за ползване

ОБЩИ УСЛОВИЯ ЗА ПОЛЗВАНЕ НА УСЛУГИТЕ, ДОСТЪПНИ ПРЕЗ УЕБСАЙТА HTTP://WWW.MGB.BG

I. ОБЩИ ПОНЯТИЯ

168 часа ЕООД, вписано в Търговския регистър с ЕИК 831400025 със седалище и адрес на управление гр. София, п.к. 1202, район Оборище, ул. Св. Св. Кирил и Методий № 84 и адрес за кореспонденция гр. София, ул. Св. Св. Кирил и Методий № 84 e дружество, предлагащо услуги в областта на издателската дейност. Настоящите ОБЩИ УСЛОВИЯ уреждат отношенията между 168 часа ЕООД (наричано по-долу за краткост „168 часа” или „Търговец”) и всяко лице (юридическо или физическо), което посещава интернет страниците на 168 часа или МГБ (наричано по-долу за краткост ПОТРЕБИТЕЛ), във връзка с ползване на информация и услуги (наричани по-долу за краткост УСЛУГИТЕ) и сключване на договор за покупко-продажба, абонамент и реклама, предвиждащ задължение за потребителя да извърши плащане, предоставени чрез интернет страницата, собственост на 168 часа или МГБ (наричани по-долу за краткост СТРАНИЦАТА).

Чл. 1. Посочените в настоящите „Общи условия” думи и изрази имат следното значение:

- „Потребител" е всяко физическо лице, което придобива стоки или услуги чрез уебсайт http://www.mgb.bg, които не са предназначени за извършване на търговска или професионална дейност, както и когато действа извън рамките на своята търговска или професионална дейност.

- „Търговец” е Дружество с ограничена отговорност (ЕООД), с търговска фирма „168 часа”, което в рамките на своята търговска дейност, предоставя стоки и услуги чрез Уебсайт достъпен на Интернет страница, чрез URL http://www.mgb.bg

- „Уебсайт или сайт” е обособено място в глобалната Интернет мрежа, достъпно чрез своя унифициран адрес (URL) по протокол HTTP, HTTPS или друг стандартизиран протокол, което съдържа файлове, софтуер, текст, картина, звук, изображение, както и всякакви други материали и ресурси.

- „Интернет страница” е съставна и обособена част от уебсайт http://www.mgb.bg

- „Потребителски профил” е обособена част в сайта, съдържаща информация за Потребителя, предоставена от същия при регистрацията му и съхранявана от 168 часа, като достъпът до потребителския профил се осъществява чрез въвеждане на потребителско име и парола. Потребителският профил дава възможност на Потребителя да разглежда и редактира данните, въведени при регистрацията, да има достъп до информация за всички свои заявки за закупуване на стоки или услуги чрез уебсайта, да променя паролата си за достъп, да се абонира, съответно да се откаже от абонамента за получаване на информационен бюлетин.

- „Потребителско име” е избрана от Потребителя уникална комбинация от цифри и/или букви, или негов актуален имейл адрес, чрез който той се идентифицира в уебсайта http://www.mgb.bg/

- „Парола” е избрана от Потребителя комбинация от букви, цифри и символи, която се употребява заедно с Потребителското име и при правилното въвеждане на двете Потребителят получава достъп до всички функции на сайта, както и до възможността да прави валидни волеизявления за сключване на договор за покупко-продажба на стоки от разстояние.

- „Регистрационна форма” е стандартизирана електронна процедура на Търговеца, предоставена чрез Интернет страницата на Потребителят, чрез която последния заявява свое Потребителско име и Парола, както и предоставя информация за: имена, валиден електронен (имейл) адрес, действителен адрес, адрес за извършване на доставката, изразява съгласие с настоящите Общи условия, като предоставя и друга информация, която е необходима за изпълнение на задълженията на Търговеца.

- „Лични данни" - всяка информация, свързана с идентифицирано физическо лице или физическо лице, което може да бъде идентифицирано („субект на данни"); физическо лице, което може да бъде идентифицирано, е лице, което може да бъде идентифицирано, пряко или непряко, по-специално чрез идентификатор като име, идентификационен номер, данни за местонахождение, онлайн идентификатор или по един или повече признаци, специфични за физическата, физиологичната, генетичната, психическата, умствената, икономическата, културната или социална идентичност на това физическо лице;

- „Специални категории лични данни“ – лични данни, разкриващи расов или етнически произход, политически възгледи, религиозни или философски убеждения, или членство в синдикални организации и обработката на генетични данни, биометричните данни за уникално идентифициране на физическо лице, данни отнасящи се до здравето или данни относно сексуалния живот на физическо лице или сексуална ориентация.

- „Обработване" - означава всяка операция или съвкупност от операции, извършвана с лични данни или набор от лични данни чрез автоматични или други средства като събиране, записване, организиране, структуриране, съхранение, адаптиране или промяна, извличане, консултиране, употреба, разкриване чрез предаване, разпространяване или друг начин, по който данните стават достъпни, подреждане или комбиниране, ограничаване, изтриване или унищожаване;

- „Продажна цена” е крайната цена за бройка или за определено количество стока или за услуга, в която не е включен данъка върху добавената стойност.

- „IP Адрес” („IP address“) е уникален идентификационен номер, асоцииращ компютър, Интернет страница или ресурс на Потребителя, по начин, който позволява локализирането им в глобалната Интернет мрежа.

- „Виртуален ПОС терминал“ е логически устройство, дефинирано в картовата система на банка, чрез което се извършват електронни разплащания на стоки и услуги през интернет страницата на Търговеца при използване на банкова карта в режим он-лайн. Платформата за интернет-търговия се обслужва изцяло от информационните системи на банката, с която Търговецът е сключил договор за обслужване на разплащания с местни и международни дебитни и/или кредитни карти в интернет, без наличието на други посредници за обработка на транзакциите.

II. УСЛОВИЯ ЗА ОБСЛУЖВАНЕ

Чл. 2. С преминаването през който и да е линк (хипервръзка) на СТРАНИЦАТА, ПОТРЕБИТЕЛЯТ декларира, че е запознат, приема и се задължава да спазва настоящите ОБЩИ УСЛОВИЯ. ОБЩИТЕ УСЛОВИЯ могат да бъдат актуализирани по всяко време без специално уведомяване на ПОТРЕБИТЕЛИТЕ. 168 часа не носи отговорност, ако ПОТРЕБИТЕЛЯТ не е прочел последния вариант на настоящите ОБЩИ УСЛОВИЯ. При използване УСЛУГИТЕ на 168 часа потребителят се задължава да спазва настоящите ОБЩИ УСЛОВИЯ, както и всички други условия, поставени от законодателството на Република България и международното законодателство, дори и да не са упоменати в настоящите ОБЩИ УСЛОВИЯ.

Чл. 3. 168 часа предоставя възможност на Потребителя, при приложение на настоящите Общи условия да закупува стоките и да ползва услугите, предложени в Интернет страницата http://www.mgb.bg

Чл. 4. На видно и общодостъпно място в Интернет страницата 168 часа предоставя следната информация:

1. посочване на наименованията на периодичните и електронните издания, за които се предлага абонамент, абонамент за NewsPaper Reader - уеб базиран интерфейс, продажба на издания и книги, както и показване на рекламен материал в онлайн медията;

2. продажната цена в български лева, с включен ДДС, както и тарифа за стойността на пощенските, куриерските или транспортните разходи, невключени в цената на стоките, свързани с тяхната доставка.

3. информация за начините на плащане, доставка и изпълнение на договора;

4. правото на Потребителя и условията и начина за упражняването му да се откаже от договора и условията, при които стоката може да бъде върната, с изключение на случаите по Закона за защита на потребителите;

5. периода, за който направеното предложение и цена остават в сила;

6. минималната продължителност на договора – при договори за постоянна или периодична доставка на стоки или услуги;

7. всякаква друга информация, която 168 часа е длъжен, съгласно българското законодателство, да предостави своевременно на Потребителя преди закупуването на стоката от Потребителя.

Чл. 5. (1) Потребителят получава възможност да прави валидни заявки за закупуване на стоките и услугите, предложени в Интернет страницата, след като попълни Регистрационна форма.

(2) Потребителят е длъжен да предостави верни и точни данни при попълване на Регистрационна форма. Потребителят е длъжен да актуализира предоставените данни в седемдневен срок от тяхната промяна.

(3) В случай, че Потребителят не изпълни задълженията си по предходната алинея 2, 168 часа има право да прекрати поддържането на Потребителския профил, както и да откаже приемането за заявки за закупуване на стоки от него. В този случай 168 часа не отговаря за вредите, които Потребителят е претърпял.

(4) Преди окончателното попълване на Регистрационната форма или при последваща актуализация на данните потребителят свободно може да ги променя, преди да ги изпрати на Търговеца. В случай на актуализация, Потребителят декларира, че предоставя верни и точни данни.

(5) Регистрацията на Потребителя в Интернет страницата е окончателна, след изпращане на Регистрационната форма на Търговеца, с което Потребителят декларира, че е запознат и съгласен с настоящите „Общи условия”.

Чл. 6. Потребителят получава желаните от него ПОТРЕБИТЕЛСКО ИМЕ и ПАРОЛА и достъп до всички УСЛУГИ на 168 часа, след като извърши процеса на регистрация.

Чл. 7. В случай на загубване (забравяне) на паролата 168 часа ще генерира автоматично нова на регистрираната от ПОТРЕБИТЕЛЯ електронна поща.

Чл. 8. Поръчка, направена и платена по електронен път в рамките на официален работен ден не по-късно от 14.00 часа, се обработва от Търговеца в рамките на същия работен ден. Срокът за доставка в този случай е до 3 (три) работни дни в зависимост от посочения от Потребителя адрес на доставка. Поръчка, направена в работен ден след посочения час, в почивни и празнични дни, се обработва в рамките на първия следващ работен ден.

Чл. 9. Доставките се изпълняват от куриер до указания в поръчката адрес за доставка. Поръчката не може да бъде изпратена „До поискване“ или „До пощенска кутия“.

III. ЦЕНИ И НАЧИН НА ПЛАЩАНЕ

Чл. 10. (1) Всички цени са в български левове, с включен ДДС. Указаните цени на отделните стоки и/или услуги са за съответния брой. В цената не се включват разходи за доставка, съгласно Тарифата на съответната куриерска служба.

(2) 168 часа може да определи цените, с включен ДДС и във валути различни от български лев. В този случай 168 часа посочва въз основа на курса на коя държава, кредитна, финансова или друга институция е извършено превалутирането.

Чл. 11. (1) Цената по предходния член и разноските за допълнителни транспортни разходи могат да бъдат платени по някой от следните начини:

1. През интернет чрез виртуален ПОС терминал с платформа на банка, с която Търговецът е сключил договор за обслужване на разплащания с местни и международни дебитни и/или кредитни карти в интернет;

2. По банков път;

3. В брой в офиса на 168 часа, находящ се на адрес гр. София, ул. Св. Св. Кирил и Методий № 84

(2) Всички безкасови плащания могат да бъдат извършвани по следната банкова сметка на 168 часа BG08STSA93000023692002.

(3) 168 часа не носи отговорност за надвнесени суми. Последните се възстановяват след изрично поискване от потребителя, което се отправя на електронния (имейл) адрес на 168 часа. Потребителят е задължен да посочи точно заявката, с която стоката и/или услугата е поръчана, съответно доставена, за да може 168 часа действително да установи надвнасянето на сумата.

(4) Потребителят заплаща всички дължими суми по един от посочените начини. Всяко друго изпълнение на задължението за плащане от страна на потребителя е невалидно.

(5) В случай, че за 168 часа е възникнало задължение да възстанови суми в полза на Потребителя, последните се превеждат по банковата сметка на Потребителя, от която са преведени от Потребителя на 168 часа.

Чл. 12. (1) Потребителят е длъжен да преведе дължимите суми след като направи заявката за покупка и/или абонамент, и/или реклама. След заплащането на заявената стока и/или услуга, 168 часа издава фактура по образец, която се предоставя на Потребителя.

(2) В случайте, когато Потребителят се откаже, развали или развали договора, всички суми се възстановяват от 168 часа на потребителя по банковата сметка, от която е получен превода или по друга, изрично посочена от Потребителя банкова сметка.

IV. ПРАВА НА ПОТРЕБИТЕЛЯ

Чл. 13. Потребителят има право:

1. На достъп в режим онлайн до уебсайта на 168 часа или МГБ, при спазване на условията и изискванията за достъп, освен при настъпване на обстоятелства извън контрола на 168 часа - случаи на непреодолима сила, случайни събития, проблеми в глобалната мрежа Интернет;

2. На достъп и корекция в режим онлайн на личните си данни;

3. Да откаже да получи заявената от него за покупка стока при спазване на законовите изисквания /Закона за задълженията и договорите, Закона за защита на потребителите/;

4. Да му бъде прехвърлено правото на собственост върху закупената стока;

5. Да получи в пълен размер платените от него суми, без разходите за доставка, в случаите на недължимо платено;

6. Да се откаже от договора без да посочва причина, без да дължи обезщетение или неустойка и без да заплаща каквито и да е разходи в 14-дневен срок считано от датата на:

6.1. сключване на договора - при договор за услуги;

6.2. приемане на стоките от потребителя или от трето лице, различно от превозвача и посочено от потребителя - при договор за продажба, или:

а) когато потребителят е поръчал много стоки с една поръчка, които се доставят отделно, считано от датата, на която потребителят или трето лице, различно от превозвача и посочено от потребителя, приемане на последната стока;

б) при доставка на стока, която се състои от множество партиди или части, считано от датата, на която потребителят или трето лице, различно от превозвача и посочено от потребителя, приемане на последната партида или част;

в) при договори за редовна доставка на стоки, която се извършва през определен период от време, считано от датата, на която потребителят или трето лице, различно от превозвача и посочено от потребителя, приемане на първата стока.

V. ПРАВО НА ОТКАЗ И РЕКЛАМАЦИИ

Чл. 14. (1) Когато Потребителят иска да се откаже от договора и да върне стоката, той трябва да уведоми 168 часа, преди изтичане на срока предвиден в чл. 13, т. 6.

(2) За да упражни правото си на отказ, потребителят може да използва стандартния формуляр за отказ, намиращ се на Интернет страницата на 168 часа или МГБ или да изпрати недвусмислено електронно съобщение на следния електронен (имейл) адрес на 168 часа – abonament@vgb.bg

(3) Потребителят трябва да изпрати или предаде стоките обратно на 168 часа или на упълномощено от него лице без неоправдано забавяне и не по-късно от 14 (четиринадесет) дни, считано от датата, на която потребителят е съобщил на 168 часа за решението си да се откаже от договора. Крайният срок се смята за спазен, ако потребителят изпрати или предаде стоките обратно на търговеца преди изтичането на 14-дневния срок.

(4) Упражняването на правото на отказ прекратява задълженията на страните да изпълнят договора. Потребителят изпраща чрез куриер за своя сметка на 168 часа стоката като в товарителницата вписва връщане на стоката по заявка с номер, който изрично посочва. Потребителят е длъжен да изпрати стоката на търговеца до 14 дни след упражняване правото на отказ от договора. Крайният срок се смята за спазен, ако Потребителят изпрати или предаде стоките обратно на 168 часа преди изтичането на 14-дневния срок.

(5) Търговецът е длъжен да възстанови получените суми, като използва същото платежно средство, използвано от Потребителя при първоначалната трансакция, освен ако Потребителят е изразил изричното си съгласие за използване на друго платежно средство и при условие, че това не е свързано с разходи за потребителя.

(6) Търговецът няма задължение да възстанови допълнителните разходи за доставка на стоките, когато Потребителят изрично е избрал начин на доставяне на стоките, различен от най-евтиния вид стандартна доставка, предлагана от Търговеца.

(7) Търговецът има право да задържи получените от потребителя суми, докато не получи стоките или докато потребителят не представи доказателство, че е изпратил стоките обратно.

Чл. 15. В случай, че в рамките на срока за доставка Търговецът не може да намери Потребителя на посочения от него адрес или трето лице, което да получи и приеме от негово име Продукта и не може да се свърже с него на посочените от Потребителя телефон за контакт и имейл адрес, то Потребителят следва допълнително да потвърди на посочените телефони за контакт с Търговеца желанието си да получи Продукта след срока за доставка. В тези случаи, Потребителят следва да поеме всички разходи за извършване на повторната доставка.

Чл. 16. В случай, че по вина на Търговеца доставката не може да бъде извършена в рамките на посочения максимален срок съгласно посочения адрес за доставка, то Потребителят има право да се откаже от направената от него поръчка, като в този случай Търговецът дължи на Потребителя връщане на пълния размер на цената на Продукта (респ. остатъка на недоставени стоки при абонаментен договор).

Чл. 17. (1) Потребителят има право на рекламация за всяко несъответствие на стоката или услугата с договореното, когато след доставката, при първоначалния преглед, при съхранението или ползването на стоката са открити несъответствия с договора за продажба.

(2) При предявяване на рекламацията на стока Потребителят може да претендира за възстановяване на платената сума, за заменяне на стоката с друга, съответстваща на договореното или за отбив от цената.

(3) Рекламацията се предявява пред Търговеца или пред упълномощено от него лице.

(4) Рекламацията се подава устно или писмено. Писмената форма е спазена, ако Потребителят изпрати електронно (имейл) съобщение на следния имейл на Търговеца – abonament@vgb.bg

(5) При предявяване на рекламация потребителят посочва предмета на рекламацията, предпочитания от него начин за удовлетворяване на рекламацията, съответно размера на претендираната сума. Потребителят е длъжен да посочи и адрес за контакт, ако последният се различава от този в Потребителския профил.

(6) Рекламацията на стока може да се предяви до две години от доставката на стоката, но не по-късно от два месеца от установяване на несъответствието с договореното. Срокът по ал. 1 спира да тече през времето за постигане на споразумение между Търговеца и Потребителя за решаване на спора.

(7) Търговецът или упълномощено от него лице са длъжни да приемат рекламацията, ако тя е предявена своевременно. Търговецът поддържа регистър на предявените пред него и пред упълномощените от него лица рекламации, включително в електронен вариант. При предявяване на рекламация Търговецът издава документ на Потребителя за това, че е приел предявяването. Документът може да бъде изпратен и на електронния (имейл) адрес посочен в Потребителския профил. Документът съдържа: датата, номера, под който рекламацията е вписана в регистъра, вида на стоката и подпис на лицето, приело рекламацията.

Чл. 18. При упражняване на правата за отказ и рекламация Потребителят е длъжен да върне стоката, заедно с издадената фактура, други документи, с които се установява несъотвествието, както и с оригиналната опаковка, в която стоката е опакована от Търговеца при доставката.

Чл. 19. (1) Търговецът предоставя възможност на Потребителя да замени стоката като отправи искане на електронната поща на 168 часа само в случаите, когато в Интернет страницата потребителската стоката или услуга се предлага в различен вид и съдържание.

(2) Замяната на стоки, съгласно ал. 1 не представлява упражнено от Потребителя право на отказ от договора.

VI. ЗАДЪЛЖЕНИЯ НА ПОТРЕБИТЕЛЯ

Чл. 20. Потребителят е длъжен:

1. Да предостави вярна, точна, актуална и пълна информация за себе си при попълване на регистрационната форма (наричана оттук нататък с общото наименование ЛИЧНИ ДАННИ).

2. Да внася при нужда промени в тези ЛИЧНИ ДАННИ с оглед на тяхната вярност, точност, актуалност и изчерпателност.

Чл. 21. ПОТРЕБИТЕЛЯТ е отговорен за поддържане на конфиденциалността на полученото потребителско име и парола и е изцяло отговорен за всички дейности, достъпът, до които се извършват с неговото потребителско име и парола.

Чл. 22. ПОТРЕБИТЕЛЯТ се съгласява да уведоми незабавно 168 часа за всяко неоторизирано използване на потребителското си име и парола или за всяко друго нарушаване на сигурността, както и да прекратява достъпа до УСЛУГИТЕ (Изход от системата) в края на всяка сесия след използването им.

Чл. 23. 168 часа не носи отговорност за каквито и да е щети и загуби, възникнали поради неспазване на разпоредбите на настоящата точка.

VII. ПРАВА НА ТЪРГОВЕЦА

Чл. 24. (1) Търговецът има право да иска от Потребителя:

1. да спазва реда и условията за предявяване на рекламации и отправяния на искания за замяна на заявени стоки, ред и условия публикувани на уебсайта (http://www.mgb.bg), както и да декларира, че се счита за обвързан с тези ред и условия.

2. да спазва българското законодателство и настоящите Общи условия;

3. да не нарушава чужди имуществени или неимуществени права, включително право на интелектуална собственост;

4. да уведомява незабавно Търговеца за всеки случай на извършено или открито нарушение при използване на Сайта;

5. да не се намесва в правилното действие на системата, включително, но не само, да не осуетява процедурата по идентификация на друг потребител, да не осъществява достъп извън предоставения му, да не възпрепятства други потребители да използват уебсайта;

6. да не извлича чрез технически средства или по технически начин информационни ресурси или части от информационни ресурси, принадлежащи към базите данни, разположени в Сайта и по този начин да не създава собствена база данни в електронен или друг вид;

7. да не се представя за друго лице или представител на юридическо лице или група хора, които не е оправомощен да представлява, или по друг начин да заблуждава трети лица относно самоличността си или принадлежността си към определена група лица.

(2) При неспазване на задълженията Търговецът има право незабавно и без предварително предупреждение да спре достъпа на Потребителя и трети лица до Потребителския му профил, както и право на обезщетение за всички претърпени вреди и пропуснати ползи, които са пряка и непосредствена последица от неизпълнението на задълженията по предходната алинея от страна на Потребителя. В тези случаи Търговецът има правото да сезира компетентните държавни органи за установяване на съответното нарушение.

VIII. ЗАДЪЛЖЕНИЯ НА 168 ЧАСА

Чл. 25. 168 часа се задължава да пази тайната на кореспонденцията, както и да не разгласява създадените потребителски имена и пароли или друга персонална информация, предоставена от лицата, без тяхно предварително съгласие, освен ако това не следва по силата на действащите нормативни разпоредби. Приемайки настоящите ОБЩИ УСЛОВИЯ, регистрираните ПОТРЕБИТЕЛИ се съгласяват предоставените от тях ЛИЧНИ ДАННИ да бъдат обработвани от 168 часа по електронен път в случай на поискана доставка на стока или услуга и при необходимост от помощ от служител на 168 часа.

IX. ПОВЕРИТЕЛНОСТ НА ИНФОРМАЦИЯТА

Чл. 26. (1) Търговецът е длъжен да спазва нормативните актове, които регламентират защитата на предоставените от Потребителя лични данни и информация. Търговецът обработва и съхранява предоставената информация с грижата на добър търговец като спазва принципа на пропорционалност на събираните и обработвани данни, само за целите на сключване и изпълнение на договорите чрез Интернет страницата. Той няма право да я предоставя на трети лице за рекламни и маркетингови цели. Търговецът има право да предостави на трети лица, лични данни и информация на Потребителя само с оглед изпълнение на задълженията по настоящия договор.

(2) Търговецът има право да предоставя на компетентни държавни органи, лични данни и информация на Потребителя, в случай предвидени в нормативните актове, с оглед предотвратяване на престъпления, осуетяване на административни нарушения или други неправомерни действия. Търговецът може да ползва личните данни и информация на Потребителя, при ангажиране договорната и извъндоговорната отговорност на последния, включително и чрез предоставянето им на трети лица. 168 часа си запазва правото да използва IP адресите на ПОТРЕБИТЕЛИТЕ за разкриване идентичността им в случаите, когато това е необходимо в изпълнение на закона, юридически процедури или за да се спазят настоящите ОБЩИ УСЛОВИЯ.

Чл. 27. С приемането на настоящите Общи условия, Потребителят доброволно дава своето изрично и недвусмислено съгласие предоставените от него лични данни да бъдат обработвани от Търговеца и/или негови служители, както и от доставчиците на универсални пощенски услуги по смисъла на Закона за пощенските услуги с цел приемане, обработване, изпращане и доставка на поръчаните от Потребителя продукт/и, комуникация и разрешаване на спорове с Потребителя.

X. СИГУРНОСТ

Чл. 28. ПОТРЕБИТЕЛЯТ получава желаните от него ПОТРЕБИТЕЛСКО ИМЕ и ПАРОЛА и достъп до всички УСЛУГИ на 168 часа, след като извърши процеса на регистрация. ПОТРЕБИТЕЛЯТ е отговорен за поддържане на конфиденциалността на полученото потребителско име и парола и е изцяло отговорен за всички дейности, достъпът, до които се извършват с неговото потребителско име и парола. ПОТРЕБИТЕЛЯТ се съгласява да уведоми незабавно 168 часа за всяко неоторизирано използване на потребителското си име и парола или за всяко друго нарушаване на сигурността, както и да прекратява достъпа до УСЛУГИТЕ (Изход от системата) в края на всяка сесия след използването им. В случай на загубване (забравяне) на паролата 168 часа ще генерира автоматично нова на регистрираната от ПОТРЕБИТЕЛЯ електронна поща. 168 часа не носи отговорност за каквито и да е щети и загуби, възникнали поради неспазване на разпоредбите на настоящата точка.

Чл. 29. Търговецът не събира, записва, съхранява или по какъвто и да друг начин обработва данни, отнасящи се до използваната от Потребителя за извършване на електронните разплащания кредитна или дебитна карта. Данните, необходими за извършване на разплащанията се въвеждат чрез интернет-платформата предоставена от банката, която изпълнява транзакцията.

Чл. 30. Потребителят се съгласява, че като предоставя каквито и да е свои лични или други данни на 168 часа ЕООД чрез попълване на регистрационни формуляри и/или извършване на поръчки и / или абонаменти, той се съгласява, че те могат да бъдат използвани за следните цели от 168 часа ЕООД: поддържане на регистрацията на потребителя, включително регистриране на поръчки, изпращане на поръчани продукти, осъществяване на поръчаните услуги, фактуриране, рекламиране на стоките и услугите, маркетингови, медийни, административни цели, реклама, за проучване на пазара, за разрешаване на спорове с потребители по повод техните поръчки или разглеждане на исканията им.

Чл. 31. С предоставянето на свои лични данни на 168 часа ЕООД чрез попълването на данните във формуляра за създаване на регистрация и/или Поръчка и/или абонамент, Потребителят декларира и приема безусловно, че неговите лични данни ще бъдат включени в платформата на 168 часа ЕООД и дава изричното си и недвусмислено съгласие всички тези данни да бъдат съхранявани, архивирани, използвани и обработени за целите описани в Чл. 28. от настоящите общи условия.

Чл. 32. (1) Всеки Потребител – субект на лични данни има право да подаде искане по образец, което съдържа дата и неговия подпис и да я изпрати на адрес: гр. София, п.к. 1202, район Оборище, ул. Св. Св. Кирил и Методий № 84 или електронен адрес BBrezinsky@vgb.bg, за да упражни правото си да получи информация дали личните му данни са обработвани или не, за което не дължи никаква такса;

(2) Данните, които Потребитялят предоставя са: три имена, адрес, е-mail адрес и телефонен номер, име на получателя на поръчката (адреси и телефонни номера).

Чл. 33. Във всеки момент, докато съхраняваме или обработваме личните данни, Потребителят – субект на данните има следните права:

1. да поиска копие от неговите лични данни от 168 часа ЕООД и право на достъп по всяко време до личните си данни;

2. да поиска от 168 часа ЕООД личните си данни във вид удобен за прехвърляне на друг администратор на лични данни;

3. да поиска от 168 часа ЕООД да коригира без ненужно забавяне, неточните лични данни, както и данните, които не са вече актуални;

4. да поиска от 168 часа ЕООД личните му данни да бъдат изтрити без ненужно забавяне при наличието на някое от следните основания:

- личните данни повече не са необходими за целите, за които са били събрани;

- когато е оттеглил своето съгласие;

- когато е възразил срещу обработването,

- когато обработването е незаконосъобразно;

- когато личните данни трябва да бъдат изтрити с цел спазването на правно задължение по правото на EС или правото на държава членка, което се прилага спрямо 168 часа ЕООД като администратор на лични данни;

168 часа ЕООД може да откаже да заличи личните данни на потребителя по следните причини:

- при упражняване на правото на свобода на изразяването и правото на информация;

- за спазване на законово задължение от страна на 168 часа ЕООД или за изпълнението на задача от обществен интерес,

- за целите на архивирането в обществен интерес, за научни или исторически изследвания или за статистически цели, доколкото съществува вероятност заличаването да направи невъзможно или сериозно да затрудни постигането на целите на това обработване; или за установяването, упражняването или защитата на правни претенции.

5. има право да поиска от 168 часа ЕООД, да ограничи обработването на личните му данни, като в този случай данните ще бъдат само съхранявани, но не и обработвани. Отказът на 168 часа ЕООД за ограничаване ще е изрично само в писмен вид, като ще бъде мотивиран със законосъобразната причина;

6. има право да оттегли съгласието си за обработката на личните Ви данни по всяко време с отделно искане, отправено до администратора;

7. има право да възрази срещу определени видове обработка, като директен маркетинг (непоискани рекламни съобщения);

8. има право на възражение срещу автоматизирана обработка, включително профилиране;

9. Има право на жалба до надзорния орган, като компетентният за това орган е:

Комисия за защита на личните данни, адрес: гр. София 1592, бул. „Проф. Цветан Лазаров” № 2 (www.cpdp.bg).

XI. ПРЕКРАТЯВАНЕ НА ДОСТЪП

Чл. 34. 168 часа има право да прекрати едностранно и без предизвестие достъпа до предоставените УСЛУГИ, ако ПОТРЕБИТЕЛЯТ с действията си накърнява доброто име на 168 часа, използва текстове с нецензурно или обидно съдържание, прокламира и разпространява религиозни, верски и/или политически идеи, при установена некоректност на данните, представени от ПОТРЕБИТЕЛЯ, нарушава действащото законодателство в Република България, международните актове или застрашава работоспособността на програмните и технически средства, чрез които се предоставят услугите. В случай, че са налице неправомерни действия по тази точка, 168 часа има право да използва всички технологични и законови мерки за откриване на нарушителите и осведомяване на компетентните органи. В случай на неправомерни действия по предходната точка от настоящите правила и при поискване от компетентните органи по реда, предвиден в действащите нормативни разпоредби на Република България, 168 часа има правото да предоставя цялата налична информация за действията и самоличността на ПОТРЕБИТЕЛЯ.

XII. ОТГОВОРНОСТ ЗА ИНФОРМАЦИЯТА

Чл. 35. 168 часа не носи отговорност в следните случаи:

• при нарушения на работоспособността на програмното или техническото осигуряване на други оператори в интернет или на телекомуникационните връзки в и/или извън страната, потребител не може да ползва частично или напълно възможностите на предоставените УСЛУГИ;

• при загуби, пропуснати ползи и други щети, причинени на ПОТРЕБИТЕЛЯ, в резултат от ползване на УСЛУГИТЕ от негова страна, както и за невъзможността да се ползват УСЛУГИТЕ;

• за неспособност на ПОТРЕБИТЕЛЯ да ползва всяка една отделна УСЛУГА;

• при претенции от трети лица срещу ПОТРЕБИТЕЛЯ, свързани с ползването на УСЛУГИТЕ.

XIII. ПРИЛОЖИМО ПРАВО И РАЗРЕШАВАНЕ НА СПОРОВЕ

Чл. 36. (1) Всички спорове между страните се решават в дух на разбирателство и добра воля.

(2) При възникнали спорове потребителите могат да се свържат с Търговеца на телефон 02 8777778 и да изпращат жалби и оплаквания на следния е-mail адрес office@legapractica.com;

(3) Служител на Търговеца ще се свърже с Потребителя в срок не по-дълъг от 3 (три) дни, за да обсъди всички въпроси поставени от Потребителя с цел тяхното бързо и качествено разрешаване в интерес на двете страни.

Чл. 37. Орган за алтернативно решаване на спорове по смисъла на чл. 181н, ал. 4 ЗЗП са помирителните комисии към Комисия за защита на потребителите, информация, за които е достъпна на адрес https://www.kzp.bg/pomiritelna-deynost и https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=BG

Чл. 38. В случай, че съгласие не бъде постигнато, всички неразрешени спорове, породени от договора между страните или отнасящи се до него, включително спорове, породени или отнасящи се до неговото тълкуване, недействителност, изпълнение или прекратяване, както и спорове за попълване на празноти в договора или приспособяването му към нововъзникнали обстоятелства, ще бъдат разрешавани по съдебен ред от компетентния съд в Република България. Като спрямо този договор и всички произтичащи от него права и задължения за страните се прилага българското законодателство.

XIV. ПРЕХОДНИ И ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ

Чл. 39. (1) Търговецът има право да променя и актуализира едностранно всички условия за доставка на предоставяните стоки, технологията и дизайна на предоставяните УСЛУГИ и каквато и да било друга информация, публикувана на Интернет сайта без предварително уведомление до Потребителя.

(2) Промяната и актулизацията на Общите условия имат незабавно действие, освен ако Търговецът не е посочил друго.

Чл. 40. Няма забрани, свързани с износа на Продукти предлагани в интернет сайта и не съществуват други ограничения, наложени от националното законодателство.

Чл. 41. Търговецът е отговорен за изпълнението на договора с Клиента, за вида, количеството, качеството на стоките, предмет на сделката и свързаното обслужване, както и за разрешаването на спорове.

Чл. 42. 168 часа си запазва правото да изпраща на своите потребители системни съобщения, свързани с нови УСЛУГИ или с промени в условията и начините за използване на сегашните УСЛУГИ. Относно съдържанието на всички реклами, фигуриращи в СТРАНИЦАТА, както и за запазените търговски марки, които те касаят, отговорност носят единствено рекламодателите. 168 часа си запазва правото да изтрие създадено от ПОТРЕБИТЕЛЯ потребителско име, ако последното не бъде използвано в продължение на 3 месеца и няма активни услуги.