Условия за ползване

Публикуване на реклами

Условия за публикуване на реклами във вестниците "24 часа" и "Труд"

1. Обява, чието съдържание не отговаря на избраната рубрика, не се публикува или се публикува в подходящата рубрика.

2. Обява, чието съдържание пряко или косвено е насочена срещу трети лица, уронва чужд престиж или е в разрез с добрия тон, не се публикува.

3. Винаги валидни са общите и допълнителни условия за реклами във всички издания на договорните партньори на ВГБ, действащи към момента на подаване на рекламата.

4. Във всички случаи на непубликуване на обявата, платената сума се възстановява на клиента.

5. Ако обявата съдържа използване на импулсен телефон с допълнителни импулси, рекламодателят задължително посочва цената на импулсите в текста.

6. Обяви за предлагане на работа в страната и чужбина от фирми-посредници, в това число и за консултации за работа могат да се подават само ако фирмата има актуална регистрация в Министерството по труда и социалната политика. Фирми, директно набиращи персонал, не се нуждаят от регистрация в МТСГ. Реклами на фирми, които не са предоставили изискуемата регистрация в приемната на ВГБ, не подлежат на публикуване.

7. Обяви с текстове, които по съдържание предлагат директно или индиректно сексуални услуги, не се публикуват.

8. Могат да се рекламират лекарствени средства /медикаменти/ и медицински лечения, които са одобрени по установения в закона ред (лекарствени продукти продавани без лекарско предписание и визия, одобрена от ИАЛ, лечение само в регистрирани здравни заведения и от правоспособни медицински лица). Реклами на фирми, които не са предоставили изискуемата регистрация в приемната на ВГБ, не подлежат на публикуване.

9. Могат да се рекламират хранителни добавки и продукти на билкова основа като средства за подобряване на жизнения тонус и самочувствие (но не и за лечение) ако са заявени по установения в закона ред пред компетентите санитарни власти. Реклами на фирми, които не са предоставили изискуемата регистрация в приемната на ВГБ, не подлежат на публикуване.

10. Забранява се реклама на неконвенционални методи за профилактика, диагностика, лечение и рехабилитация. Забранява се реклама на методи и продукти за диета и отслабване, освен ако не се касае за реклама на дейността на лицензирани медицински заведения или за използване на регистрирани лекарствени средства.

11. Забранява се всякава форма на реклама на кръв и кръвни съставки, наличие на органи, тъкани и клетки с цел материална изгода.

12. Не са позволени обяви на ясновидци, в които се твърди, че имат лечебно действие и които имат негативно и отрицателно внушение – “черни магии”, използване на вещерски прийоми и други подобни.

13. Забранява се: 1/ пряката реклама на спиртни напитки 2/ непряката реклама на спиртни напитки, вино или бира, ако е насочена за лица под 18 г., ако се свързва със спортни и физически постижения или с управление на превозни средства, ако съдържа неверни твърдения относно ползи за здравето, сексуално или материално благополучие или ако представя въздържанието в отрицателна светлина.

14. Забранява се всякаква реклама на тютюн и тютюневите изделия, на наркотични и психотропни средства.

15. В случай, че в хода на изпълнение на заявка за публикуване настъпят законови изменения, забраняващи съответното рекламно послание, договорът се анулира по право.

16. Ако няма брой на датата, за която е поръчана от клиента обявата, то тя се публикува на първата възможна дата. ВГБ обявява винаги предварително отпадането на броеве, като се предлага телефонен номер, на който клиентът, ако желае нещо различно от първия възможен ден за публикуване, може да заяви в срок желаната от него дата за преместване на обявата.

Основни правописни изисквания за приемане на обяви

1. Обявите, в която и да е рубрика, не трябва да започват със съкраще-ние. Първата дума ЗАДЪЛЖИТЕЛНО се изписва с главни букви.

2. Оставя се интервал /шпация/ след всеки препинателен знак.

3. ЗАДЪЛЖИТЕЛНО се поставят в кавички имената на фирмите в абсолютното начало на обявата. Изключение правят абревиатурите.

4. Допуска се заместването на глаголите “продавам”, “купувам”, “за-меням” и словосъчетанията “давам под наем”, “търся под наем” с тире.

5. Шестцифрените телефонни номера се изписват по двойки или трой-ки, а 7-цифраните - по тройка и две двойки с тире между тях. Слято се изписват мобилните телефонни номера и номерата на телефоните в чужбина. След всеки импулсен телефон задължително се изписва броят на импулсите в минута.

6. Да не се употрябява в такста на обявите знакът “/”, освен за разделя-не на кодовете на провинциалните градове и селища от телефонния номер, за отделяне на вътрешен телефонен номер от централа и при описание на технически характеристики. Например: 10 л/100 км, 750 лв./кв.м, но НЕ и “Продавам/заменям вила за тристаен...”, или “Черна/цветна скрап...”

7. В подрубриките “Автомобили” и “Авточасти” ЗАДЪЛЖИТЕЛНО се изписва търговската марка и модела на автомобила - напр. Опел Астра, Лада Самара, Деу Есперо, Мицубиши Лансър, ФИАТ Регата, СЕАТ Ибиса, Мерцедес 814, а не МВ 814 и т.н.

8. В рубрика “Жилища, имоти...” ТОПОГРАФСКИТЕ ИМЕНА ЗА-ДЪЛЖИТЕЛНО СЕ ИЗПИСВАТ СЪС СЪКРАТЕНИЯ ВАРИАНТ НА НАРИЦАТЕЛНОТО ПРИЛОЖЕНИЕ за квартали, жилищни комплекси, улици, булеварди. Например: кв.Г.Милев, ул.Граф Игна-тиев, бул.Витоша, жк Бели брези. Отпада изискването да се поставят в кавички.

9. НЕ СЕ СЪКРАЩАВАТ нарицателни приложения към собствени имена на ИЗВЕСТНИ ИСТОРИЧЕСКИ ЛИЧНОСТИ, когато са ста-нали ЧАСТ от СОБСТВЕНОТО ИМЕ - Хан Крум, Бачо Киро, Екзарх Йосиф, Патриарх Евтимий, Хаджи Димитър и др.

10. НЕ СЕ СЪКРАЩАВАТ географски и топографски имена, както и названия на празници: Коледа, Нова година, Горна баня, Старо село, Долни Лозен и пр.

11. ПРИ ПРЕНАСЯНЕ на думи ЗАДЪЛЖИТЕЛНО се поставя знака за пренос “-”.

12. Броят на редовете при обяви без рамка и подложка е max 70. Основно изискване при тях е текстът да запълва редовете до края без накъсване. Отваряне на нов ред, без предходния да е изписан до 36-ия знак, е недопустимо.

13. Да се използват общоприетите в българския език съкращения, част от които са:

За маса /тегло/

  • тон - т
  • килограм - кг
  • грам - г
  • сантиграм - сг
  • милиграм - мг

За дължина

  • километър - км
  • метър - м
  • сантиметър - см
  • милиметър - мм

За течности

  • литър - л
  • сантилитър - сл
  • милилитър - мл

За повърхност

  • квадратен метър - кв.м
  • квадратен сантиметър - кв.см
  • ар - а
  • декар - дка
  • хектар - ха

За обем

  • кубичен метър - куб.м
  • кубичен сантиметър - куб.см

Други приети съкращения
а) технически

  • конски сили - к.с.
  • киловатчаса - квтч
  • моторчаса - мтч
  • ват - W
  • киловат - kW
  • волт - V
  • ампер - А
  • херц - Hz

б) научни степени, професии, звания, титли, чинове ПРИДРУЖАВАЩИ собствени и фамилни имена:

  • доктор - д-р
  • професор - проф.
  • доцент - доц.
  • инженер - инж.

в) всички общоприети инициални абревиатури като БАН, СУ, НБУ, ТЕЦ, ЖСК, ДСК, ДЗИ и т.н.
г) научни степени, професии, звания, титли, чинове ПРИДРУЖАВАЩИ собствени и фамилни имена:

  • пощенска кутия - ПК
  • жилищен комплекс - жк
  • град - гр.
  • село - с.
  • област - обл.
  • община - общ.
  • вилна зона - в.з.
  • остров - о.
  • река - р.
  • езеро - ез.
  • язовир - яз.
  • лева - лв.
  • хиляди - хил.
  • милион - млн.
  • милиард - млрд.
  • телефон - тел.; домашен - дом.; служебен - служ.; вътрешен - вътр.
  • час - ч
  • минута - мин

д) браншови

  • материално отговорно лице - МОЛ
  • разгъната застроена площ - РЗП
  • едропанелен кофраж - ЕПК
  • отопление и вентилация - ОВ
  • обществено жилищно строителство - ОЖС
  • комплексно обществено обслужване - КОО
  • урегулиран поземлен имот – УПИ
  • търговска отстъпка - ТО