Институтът Ройтерс: "24 часа" е всекидневникът с най-голямо доверие и аудитория

Институтът Ройтерс: "24 часа" е всекидневникът с най-голямо доверие и аудитория

Това е националният всекидневник - лидер по доверие и най-търсен като източник на новини

"24 часа" е вестникът с най-многобройна аудитория онлайн, достигната на седмична база от новинарските сайтове, показва годишният доклад за 2022 г. на Института за изследване на журналистиката „Ройтерс“ към университета в Оксфорд (Digital News Report).

29% от потребителите на онлайн новини се информират от 24chasa.bg, с което медията се нарежда на пето място по потребители. В класацията по популярност на медиите онлайн Би Ти Ви е на първо място с 43% от аудиторията, следвана от Нова тв с 41%.

Сред медийните топбрандове (телевизия, радио, печат), които се търсят най-често като източник на новини, “24 часа” е в челото на класацията веднага след Нова тв, Би Ти Ви и БНТ.

Според доклада 28% от потребителите четат вестника всяка седмица, а 10% - поне 3 пъти седмично. В тази категория Нова тв е на първо място с 55% на седмична база, Би Ти Ви е с 54%, БНТ - с 33%.

С 47% от българите, които вярват на новините и цялостното съдържание, което се публикува от "24 часа" това е националният всекидневник с най-голямо доверие. Така за поредна година изданието се нарежда сред лидерите по аудитория и доверие у нас.

Най-голям дял от българите - 64 на сто, се доверяват на новините на БНР, се отбелязва в проучването. В класацията по доверие следват БНТ (62%), Дарик радио (56%) и Нова тв (56%).

В България онлайн новините остават основен източник на информация, а спадът на телевизията и печатните медии продължава, се отбелязва още в доклада.

За мнозинството българи (86%) основните източници на новини са онлайн, включително социалните медии.

Според проучването на Ройтерс само 15% от запитаните хора смятат, че българският медиен сектор в момента е свободен от неправомерно влияние от страна на бизнеса или политиците.

Обзор по темата с още подробности може да прочетете на 24chasa.bg тук