Бизнес хонорис кауза - признание за достойни работодатели, които променят средата

Бизнес хонорис кауза - признание за достойни работодатели, които променят средата

Кампания на “24 часа” за социално отговорните компании в България

“Бизнес Хонорис Кауза” e новата национална информационна кампания, която вестник “24 часа” стартира. Тя е за социално отговорно предприемачество и чрез нея ще отличим добрите практики в сферата на корпоративната социална отговорност и изграждането на работодателска марка. Основни партньори на кампанията са “Кауфланд” и Българската банка за развитие. 

“Бизнес хонорис кауза” ще представя пред обществото онези български компании, които мислят не само за своя бизнес, но и за устойчивото развитие на икономиката, подпомагането на местните общности и повишаване качеството на живот.
В края на годината ще отличим постижения в различни категории:

  • Развитие на човешкия капитал и условията на труд
  • Опазване на околната среда
  • Повишаване на качеството на живот в града/общината
  • Принос за развитието на образованието
  • Подпомагане на хора в неравностойно положение
  • Развитие на гражданското общество и др.
  • Меценатство и култура
  • Принос в борбата с COVID-19
  • Развитие на културно историческото наследство и духовност

Кампанията стартира през март във вестника и сайта 24chasa.bg.
Право на участие в конкурса има всяка българска фирма
без значение от мащаба - малка, средна или голяма. Кандидатстването ще става през сайта 24chasa.bg, където фирмите ще трябва да попълнят обикновен формуляр. 

Редакцията на “24 часа” ще се свърже с номинираните компании и ще разкаже за техните инициативи и проекти в сферата на корпоративната социална отговорност. 

Всички номинирани компании ще бъдат допълнително представени и в Алманах на отговорния бизнес, който ще бъде разпространен заедно с “24 часа”. 

Част от целогодишната ни кампания ще бъдат и мастър класове - онлайн лекции от 60 минути, в които топ мениджъри на социалноотговорните компании ще споделят опита си. Съветите им ще бъдат насочени към студенти и млади хора в началото на своето кариерно развитие. 

В края на годината кампанията ще приключи с тържествена церемония по отличаване на достойните работодатели с титлата “Бизнес хонорис кауза”, която включва статуетка (кадуцей - символа на съзидателната сила) и грамота. Наградите ще бъдат определени от компетентно жури, което ще разгледа всички постъпили кандидатури през годината и ще отличи най-достойните сред тях по ясни и публични критерии.

Вече 30 години
    “24 часа”
     подкрепя умни
     хора и смислени
     каузи 

Като показва постиженията им. “Достойните българи”, “Лекарите, на които вярваме”, “Вдъхновителките”, “Големите малки”, “Отличниците на България”...Това са част от най-утвърдените национални кампании на “Медийна група България”. В тях разказваме истории, показваме добрите примери, отличаваме най-достойните. Хора и фирми, които се грижат не само за личния си успех и печалба, а дават добавена стойност на живота ни като общество. 

Пандемията от COVID-19 доказа, че дори и във времена на криза, когато бизнесът трябва да мисли за собственото си оцеляване, фирмите намериха начин да бъдат полезни на всички. Милиони бяха дарени в борбата с коронавируса. Това на практика напълно доказа достоверността на световното проучване на Edelman от юли 2020 г., според което над 80% от хората очакват от бизнеса да реши както личните им, така и обществени проблеми.

Над 60% от анкетираните посочват бизнеса като надежден източник на информация и защитник с влияние върху глобалните процеси, дори при пандемични кризи. 

По данни на Българския дарителски форум през 2019-а - още преди пандемията и последвалата криза, обемът на даренията от компаниите у нас е възлизал на внушителните 41 709 278 лева. Спрямо 2018 г. има ръст на дарените от бизнеса средства от 14%. 

Приоритетно
     фирмите
     подкрепят
     развитието на
     деца и млади
     хора,
като инвестират в сферите “Образование и наука” и “Социална подкрепа”. На следващо място са каузите, свързани с опазване на околната среда.
Политиките на все повече компании следват убеждението в смисъла и ползата от корпоративната социална отговорност. А системните усилия на бизнеса да подкрепя национални обществени кампании, местни общности и каузи водят до сериозни промени в средата. Според проучване на Българския дарителски форум компаниите подкрепят каузи, зад които обществото е обединено.

Още подробности вижте на сайта 24chasa.bg тук