Институтът "Ройтерс": "24 часа" е всекидневникът с най-голямо доверие и аудитория

Институтът "Ройтерс": "24 часа" е всекидневникът с най-голямо доверие и аудитория

"24 часа" е всекидневникът с най-голямо доверие сред читателите, показва за 4-а поредна година годишният доклад за 2021 г. на Института за изследване на журналистиката „Ройтерс“ към университета в Оксфорд (Digital News Report). 

59% се доверяват на новините и цялостното съдържание, което вестникът публикува, показва проучването. В класацията по доверие БНР е на първо място със 72% от аудиторията, следвано от БНТ 70%, Би Ти Ви и Нова тв с по 67%, и "Капитал" (60%). 

Сред медийните топ брандове (телевизия, радио, печат), които българите търсят най-често като източник на новини, "24 часа" е в челото на класацията, веднага след Нова тв, Би Ти Ви и БНТ. 

Според доклада 30% от потребителите четат вестника всяка седмица, а 10% - поне 3 пъти седмично. В тази категория Нова тв е на първо място с 66% на седмична база, Би Ти Ви е с 62%, БНТ - с 47%. 

Сайтът на "24 часа" е сред лидерите онлайн, показва още годишният доклад на "Ройтерс". 31% от седмичната аудитория четат 24chasa.bg, а 14% от българите стигат до сайта поне 3 пъти седмично.

В класацията на онлайн медиите у нас на първо място е сайтът на новините на Нова тв (49%), следван от сайта на Би Ти Ви Новините (41%), abv news (36%) и novini.bg (35%).

За мнозинството българи (86%) основните източници на новини са онлайн, включително социалните медии.